Wolontariat Blog

Jak przygotować się do biegu z przeszkodami? - 4 najważniejsze aspekty przygotowania Dzika

Pamiętam jak kilkanaście lat temu chciałem wystartować w jednym z moich pierwszych biegów na 10km. Pracowałem wtedy w dużej korporacji i przyszło zapytanie wewnętrzne kto chce pobiec taki bieg korporacyjnie. Wtedy był to jeszcze okres kiedy w ogóle nie uprawiałem sportów wytrzymałościowych - biegania, kolarstwa itd.

Dziś dowiesz się jakich jakie aspekty są bardzo ważne przy starcie w biegu z przeszkodami, ale jakbyś chciał/a dowiedzieć się jak zadebiutować to możesz również zajrzeć tutaj.

10km wydawało mi się długim dystansem. Myślałem sobie, że fajnie byłoby to przebiec poniżej 60min. Miałem jedynie doświadczenie z 30min truchtów, które robiłem odchudzając się. Zapisaliśmy się z kolegą z pracy - on był palaczem, a obydwaj byliśmy wytwornymi "melanżownikami". Skończyło się na jednym treningu po lesie i stwierdziliśmy, że jakoś tam to będzie. Ja ostatecznie nie wystartowałem w tym biegu, bo zanim rozdali pakiety startowe to już odszedłem z firmy. :-)

Dlaczego o tym piszę? Każdy jest w stanie przejść/przebiec/ zrobić marszobiegiem 10km. Zazwyczaj o tym nie wiemy lub nie zdajemy sobie z tego sprawy. Tutaj w przypadku biegów z przeszkodami mamy doczynienia z zupełnie inną formą wysiłku. Jest to połączenie min. sprawności, wytrzymałości, siły i dobrych chęci. Dodatkowo dochodzi do tego wiele innych zmiennych, ale nie piszemy tutaj profesury, tylko dajemy dobre Dzikom.

Rozbijmy powyższe cechy na drobne i opowiem Ci dlaczego każdy da radę.

  • Sprawność, w prostym języku umiejętność kicania, chodzenia po linie, turlania się. Jeśli w czymś nie domagasz pomogą Ci inni uczestnicy. To normalna rzecz, że jeśli nie jesteś dzikiem z lasu i nie trenowałeś wchodzenia po linie to możesz nie mieć o tym pojęcia. Większość czasu spędzamy w pracy przy komputerach więc mamy sprawność w poruszaniu się no necie niż po siatkach pajęczych. Sprawdź poniżej film.
  • Siła, nie chodzi tu o podnoszenie ciężarów, robienie klaty i bica. Bardziej jest to siła do ciągłego wstawania z ziemi, wchodzenia, na snopki, spaceru pod górę. Tu najprostszym rozwiązaniem jest ten mega popularny trening funkcjonalny, ale o tym zaraz.
  • Wytrzymałość, czyli zdolność do nie rezygnowania i przystosowania się i parcia do przodu. Jeśli potrafisz siedzisz w pracy nad czymś aż to skończysz to wyrabiasz w sobie dobre cechy doprowadzania spraw do końca. W pracy walczysz ze stresem i czasem na skończenie projektu. Na biegu z przeszkodami walczysz ze zmęczeniem, a czas regulujesz intensywnością swojego wysiłku. Tu dobra wiadomość - nikt prócz harpaganów nie biegnie całego biegu. Możesz spacerować. Wytrzymałość ma dużą korelację do tego jak bardzo zmotywowany/a jesteś do ukończenia tego co chcesz zrobić.
  • Dobre chęci, czyli uśmiech na twarzy, otwartość na inne osoby, poleganie na sobie i towarzyszach podróży/biegu. Myślę, że warto tu dodać  pewność siebie i chęć przeżycia fajnej przygody. Zawsze kiedy jest się w słabej formie, osoby z dużą ilością energii dodadzą Ci chęci na przetrwanie najgorszych rzeczy. Takie właśnie jest stado dzików. Uśmiechnij się teraz w skupieniu do siebie i poczuj jak to coś zaczyna kręcić wewnątrz Ciebie. To moja tajna metoda na długie wyścigi.. :-)

Teraz pozwól przyjacielu, że powiem Ci szczerą prawdę. Większość osób startujących w Hunt Runie startuje w ogóle bez przygotowania. Dają radę, kończą bieg w zdrowiu i mega radości. Mają dużo fun'u z tego co zrobili. Ty też możesz być jedną z tych osób.

Misją Hunt Run jest min. pobudzanie ludzi do aktywności i zachęcanie ich do bycia Dzikiem. Ludzkie bariery leżą bardzo daleko co sam staram się udowadniać sobie biorąc udział w najtrudniejszych wyścigach na całym świecie. Jako organizator całego wydarzenia, trener, pasjonat wysiłku i dobra dusza postanowiłem zadbać o swoje Stado Dzików.

 

Do pakietu startowego dołączam swój trening 30 dniowy w formie video z pełnymi objaśnieniami - co i jak należy wykonywać. Trening jest łatwo skalowalny (możesz to robić z dużym i małym obciążeniem w zależności od wytrenowania) i ma dużo funkcjonalnych ruchów, które pomogą wzmocnić ciało. Jest tam też adaptacja do biegania z wieloma poradami. Każdy Dzik który przez to przejdzie będzie bardzo zadowolony i lepiej przygotowany.

 

Ponieważ wiele początkujących Dzików skarży się na 20kg nadwagi przygotowałem również moduł z odżywiania z dużą liczbą diet na określone wartości kaloryczne i wskazówek co na jakim etapie należy zrobić. Wiele osób przeszło przez te kursy i są one bardzo praktyczne. Więc jeśli masz obawy związane z przygotowaniem lub masą to pamiętaj, że za pomocą tych kursów zaopiekuję się Tobą. Jakbyś miał jakiś problem to zawsze możesz pisać. Jestem tu po to żeby Ci pomagać. 

Peace Love & Hunt Run

Autor - Adam Sułowski, Organizator Hunt Run, podróżnik rowerowy, Rekordzista Polski w Double IronMan - 7,6km pływanie + 360km jazdy na rowerze + 84km bieganie (2015-2017) - 23h53min non stop, trener, przyjaciel i ziomek dla wszystkich startujących i nie tylko ;-)

 

Jeśli jeszcze nie widziałeś/aś to zajrzyj do naszego bezpłatnego Ebooka w którym przedstawiamy różne "kejsy" osób które ukończyły nasz bieg i że można to zrobić na różne sposoby.